Vakantie Verslag *Marbella deel 1*

Het is alweer bijna 2 weken geleden dat wij in het vliegtuig terug naar Eindhoven zaten. Maar toch wil ik jullie nog een leuk vakantie verslagje laten zien met de verschillende dingen die we hebben gedaan.

Op zaterdag 20 juni was het eindelijk zo ver. De dag dat onze vakantie zou beginnen. Al vroeg stonden we op om zo de laatste dingen in orde te maken. Koffers laatste keer checken om rond 15.00u richting vliegveld Eindhoven te gaan. We hadden alle tijd en voor we het wisten waren wij eerder klaar dan dat het vliegtuig gearriveerd was. Na een vlucht van iets minder dan 3 uur waren we veilig geland. Onderweg werd het steeds helderder dus een teken dat het weer steeds beter werd!

Na aankomst hebben we onze koffers opgehaald, gezorgd dat we bij de auto kwamen (wat nogal een kleine zoektocht was) was het nog een stukje rijden naar Marbella. Dwars door het prachtige berg landschap. Na iets minder dan een uurtje rijden kwamen we aan op de plek van bestemming. Een super mooi complex boven op een berg/heuvel met uitzicht over de zee en de bergen. Heerlijk! Omdat we nog wat moesten eten hebben we de koffers uitgepakt en alles geïnstalleerd en zijn we weer gaan rijden. We hebben rond gereden en een hapje gegeten om daarna lekker naar bed te gaan.

Zondag en maandag hebben we niet veel gedaan. Boodschapjes, winkelen, rond gereden en vooral veel gezwommen en van de zon genoten. Maandag avond besloten we dat we dinsdag op pad gingen.

Dinsdag zijn we wat eerder opgestaan en na ons ontbijt vertrokken richting Gibraltar. Een stukje Engeland in Spanje of hoe je het ook wil noemen. Maar dat het zo Engels was had ik totaal niet verwacht. Voor je het stukje land in mag moet je door een paspoort controle. Best apart maar daarna rijd je Gibraltar binnen over de start en landingsbaan van het vliegveld….! Al gauw kwamen we erachter dat alles Engels was behalve het links rijden. Ze betalen er met ponden, ze praten er Engels en zelfs de kentekens van de auto’s zijn Engels. Het grootste verschil? Ze hebben veel zon! Gibraltar staat voornamelijk bekend om de berg met wilde apen. Met een kabelbaan ga je naar de top van de berg en hier lopen dan inderdaad tientallen wilde apen. Wat was dat een mooi gezicht! Er liep zelfs een baby aapje rond. Het weer was prachtig en super helder. We konden zelfs aan de overkant Marokko zien. Het was echt een geweldige dag. Met prachtige gebouwtjes, mooie uitkijk over de zee en het meest opvallende qua vervoer… De scooters!Daar boven op de berg stonden we eerder die dag nog!

Na een lange dag besloten we nog even te gaan tanken en weer terug te rijden. We waren echt helemaal onder de indruk van dit mooie stukje Spanje of eigenlijk Engeland.

’s Avonds zaten we heerlijk op het balkon te wachten tot het 0.00 zou worden. En tot onze verbazing om klokslag 0.00 werd er overal langs de kust enorm veel vuurwerk afgestoken. Hoe gaaf is het om je verjaardag in te luiden met vuurwerk! Het bleek de viering van de langste dag/kortste nacht van het jaar te zijn.

Omdat het nogal veel in 1x was heb ik het in 2 delen gedeeld. Morgen lezen jullie de rest van onze heerlijke zonnige vakantie in Marbella!
Wendy Liefs

You might also like:

• Het word wel weer eens tijd voor een blogje vinden jullie ook niet. En laat ik nou lekker knallend binnen willen komen bij jullie...! Speciaal daarom deze heerlijke Models Own lak.
  • Terwijl we dit schrijven is het bij ons zaterdag avond en bij jullie al zondag ochtend. Hier zijn we ondertussen druk bezig om onze koffers te pakken om morgenavond (zondagavond dus) weer terug naar Nederland te vliegen. Maar toch wouden we nog even een prachtige dag of eigenlijk 2 met jullie delen.
  • Het zijn niet zoveel blogjes geworden als dat ik beloofd had maar iedere keer als we iets doen waarvan we zeggen dit is echt een blogje waard schrijven we samen een artikeltje. En vandaag hebben we iets gedaan waar we echt helemaal van onder de indruk zijn.