Vacation USA *Traveling Day*

Hoiiiiii,

Eindelijk tijd om jullie eens te vertellen hoe het hier gaat. Nou op dit moment van schrijven wel prima buiten dat het half 6 in de ochtend is en ik klaar wakker ben. Maar tis alweer later dan gisteren dus ik begin te wennen aan het tijdsverschil.

Woensdag vertrokken we vroeg in de ochtend richting Amsterdam. Onderweg wat file gehad maar gelukkig waren we goed op tijd vertrokken zodat we dus ook lekker op tijd konden inchecken. Of nou ja inchecken, dat had ik al gedaan de dag van te voren het was gewoon een kwestie van paspoort nakijken, spullen dumpen en door. Ow en vergeet vooral niet die 1000 vragen over waar je naar toe gaat en wat je er gaat doen.Na een saucijzenbroodje gegeten te hebben en een rondje over Schiphol gelopen te hebben want ja we moesten ergens achteraan zijn waren we lekker op tijd bij de gate. Even na vraag en ja met rolstoel mag je als eerste het vliegtuig in. Best een gek idee hoor. Zo’n groot vliegtuig en dan loop je naar je plaats en zie je allemaal lege stoelen. Gelukkig was dat voor even 😉
Na een vlucht van ruim 8 uur gingen we al landen. Hé das vroeg, maar we hadden een half uur tot uur tijd in gehaald door de wind. Prima, scheelde weer een uur zitten 😀 Eigenlijk ging alles hartstikke soepel. We kregen hulp en onze koffers waren er vrij snel. Nog even door alle controles en dezelfde 1000 vragen als op Schiphol en hup op naar de huurauto.

We hadden niet echt gekozen voor een spectaculaire auto gewoon 1 die goed genoeg is om ons van A naar B te rijden en verder zal het wel. Nou das prima gelukt al zeg ik het zelf. En we hebben er al aardig wat mijlen mee afgelegd.Omdat het redelijk vroeg was besloten we nog even wat te gaan rond rijden in Chicago. Niet heel spannend gewoon wat rondrijden zodat we vanuit de auto al her en der wat dingen konden zien. Ach het was wel leuk. Het meest imposante vond ik toch wel de skyline toen we aangereden kwamen. Helaas de foto’s geven het niet heel mooi weer maar WOW dat greep toch wel even mijn aandacht! Al moet ik zeggen dat heel Chicago dat wel een beetje deed met alle gebouwen enzo.
Nou ja we besloten door te gaan naar ons hotel in Michigan City dit scheelde de volgende dag al ruim 1,5 uur rijden dus had ik daar een hotel geboekt. Echt Amerikaanser als dat bestaat volgens mij niet. Ik kan het niet heel goed omschrijven maar het zag er gewoon super schattig uit en vooral van hout. Nou ja prima zat voor 1 nachtje. Nog even snel een boodschap doen bij de Walmart en een hapje eten en dan weer terug om lekker in bed te kruipen.We hadden van vrienden de tip gekregen om eens bij Steak ’n Shake te gaan eten dus dat hadden we maar gedaan. En jeetje wat beviel ons dat goed zeg! Voor 13!!! dollar 2 menus en onbeperkt drinken en gewoon genoeg eten! Nou niets meer op aan te merken en zeker voor herhaling vatbaar.Toen we gisteren wakker werden. -Ik al om half 4 ofzo besloot ik maar om alvast de koffers een soort van anders in te richten en de kadotjes voor mijn nicht er al uit te halen. Daarna wat in bed liggen lezen om daarna nog even weer terug in slaap te vallen.- Hadden we ruim de tijd om onze spullen bij elkaar te verzamelen en aan onze volgende reis dag te beginnen want vandaag zouden we 4,5 uur mogen rijden. Wat hebben we onderweg gezien. Vooral watertorens, mais ook wel potentiële popcorn velden genoemd en asfalt, heel veel asfalt. Onderweg nog een snelle lunch en even een skype poging met de moeder van Wouter en weer door want het waren aardig wat mijlen die we nog moesten afleggen.

Zo leuk! En dan kom je rond 18.00 uur aan op plek van bestemming. En zie je iemand weer die je al ruim 15 jaar niet gezien hebt. Dat was echt een super leuke ervaring. Haar ouders zijn er ook (oom en tante) dus we hebben het hier prima naar ons zin. De komende dagen gaan we flink wat leuke dingen doen en we zullen zoveel mogelijk proberen met jullie te delen!
Wendy Liefs

You might also like:

• Tijdens het opruimen van alle laatjes en bakken nagellak die ik overal heb staan in mijn kamertje kwam ik deze lak weer eens tegen. En ik bedacht dat ik deze nog steeds zonder nail art aan jullie moest laten zien.
  • Vorig jaar ging mijn lieve vriendinnetje Angelique naar de States. En eigenlijk proberen we altijd wel iets voor elkaar mee te nemen. Al is het me dit keer niet gelukt... En dit setje kreeg ik destijds van haar.
  • Terwijl we dit schrijven is het bij ons zaterdag avond en bij jullie al zondag ochtend. Hier zijn we ondertussen druk bezig om onze koffers te pakken om morgenavond (zondagavond dus) weer terug naar Nederland te vliegen. Maar toch wouden we nog even een prachtige dag of eigenlijk 2 met jullie delen.