Vacation USA *Spotlight for Kelly Park*

Oke, toen ik donderdag dit artikel wou plaatsen besloot Photobucket een storing te produceren… Vandaar dat ik het nu nog eens probeer….! Het zijn niet zoveel blogjes geworden als dat ik beloofd had maar iedere keer als we iets doen waarvan we zeggen dit is echt een blogje waard schrijven we samen een artikeltje.

Om te beginnen nemen we even de afgelopen dagen door. Maandag was de dag dat we gingen vliegen. Van Chicago naar Orlando. Leuk om zo geld te besparen op een vliegticket maar een vlucht tussendoor betekent ook weer koffer inpakken en precies genoeg gewicht meenemen. Iet wat lastig omdat er een aantal dingen pas in Florida gedragen en achter gelaten konden worden. Maar ach het is goed gekomen en we hebben het gehaald. Nadat we door de douane waren moesten we een beetje opschieten want het boarden was min of meer al begonnen. Ach hoeven we ook niet zolang te wachten dachten we…… Toen we eenmaal zo ver waren om te vertrekken reden we en stukje van de gate weg en helaas bleek de airco kapot te zijn. Ze hebben een uur nodig gehad voor we weer gingen aankoppelen zodat we het vliegtuig konden verlaten om daarna nog een uur te knutselen. Dus met 2 uur vertraging konden we eindelijk gaan. Gelukkig hadden we door de toestand wel gratis tv onderweg. Na een vlucht van iets meer dan 2,5uur konden we onze huurauto ophalen. Ook dit ging niet van harte maar na wat heen en weer bellen met Nederland en wat telefonische hulp van mijn nicht waar we waren geweest konden we dan toch eindelijk de auto ophalen en naar ons hotel.

Na alle stress van die maandag hadden we het even helemaal gehad. We hebben dinsdag dan ook praktisch niets gedaan. Op wat boodschapjes na. Daarna lekker op bed gehangen en tv gekeken. Die avond kwam de seizoens premiere van Chicago Fire. Toch tof om te zien dat we daar gelopen hebben ;).Ook woensdag hebben we een beetje rustig aan gedaan. We hebben immers vakantie en we willen toch wel een soort van uitgerust aankomen. Dus zijn we in de middag lekker gaan zwemmen bij het zwembad van het hotel, ‘savonds wat gegeten en nog wat winkels rond gewandeld. En dat was weer een dag. Na het eten besloten we te gaan kijken wat we vandaag zouden gaan doen en we besloten naar Kelly Park te gaan.

En dan vandaag! We besloten op tijd ons ontbijt op te halen uit de ontbijtzaal en dat lekker op ons gemak op onze kamer op te eten. Daarna even douchen en tas pakken om ons klaar te maken voor een dagje natuur. Bij het aankomen rijden is het gewoon al prachtig.

Omdat ze in het park geen banden verhuren kun je dit doen voor je het park in gaat. Je hebt 2 punten en 1 was dicht (waar je ze kon huren voor $3,00 per stuk) dus automatisch zijn we naar de andere gegaan (helaas waren ze hier wat duurder voor $5,00 per stuk). Na het inladen van 2 gigantische rubber banden zijn we naar de ingang gereden. Je entree betaal je per auto. 1-2 personen is $3,00, 3-5 personen is $5,00. Prima prijs voor een heerlijke dag. Het is een super mooi natuur park en het grootste gedeelte is niet aangelegd maar gewoon zoals het is.

Het was even kijken hoe en wat maar we zagen iedereen in zwemkleding met banden lopen dus we besloten maar onze kleding in de auto te laten en de rest in onze rugzak mee te nemen. En dan ga je opzoek waar je naar toe moet met je band. We liepen wat rond en zagen al gauw dat we iets naar boven moesten lopen. En dan kom je aan bij een prachtig riviertje. Het water kraak helder met overal rotsen/stenen. Oke, nou hup in die band dan maar. Al gaat dat natuurlijk nooit zonder slag of stoot. Wouter besloot maar als eerste te gaan zodat ik hem de rugzak kon aangeven die hij zo het eerste rondje mooi op schoot kon houden. En daarna ik… Nou ja ik ben wat dat betreft niet zo’n mega held maar het ging vrij soepel. Wat we onderweg zagen… Gewoon wauw. Wat een fantastisch gebied. Gewoon in de stad zo’n prachtig stuk natuur waar het gewoon even lijkt dat je alleen op de wereld bent. We hebben heerlijk rond gedobberd in het water, genoten van alle prachtige dieren die daar leven, genoten van de zon en eigenlijk gewoon genoten van een echt vakantie gevoel!Je kan zo vaak als je wil de stroomversnelling in en het is gewoon zo mooi en iedere keer zie je weer wat anders. We hebben gigantische vlinders en volgens gezien, we hebben schildpadden en visjes gezien, zoveel eekhoorns dat we zelfs zeiden in een normaal zwembad heb je zoveel mensen als dat hier eekhoorns lopen en tijdens ons laatste rondje zwom er gewoon een otter voorbij! Gewoon een wilde otter die nou op nog geen meter afstand was! Hoe gaf is dat. Ja, ik was en ben nog steeds onder de indruk.

Het is een ontzettend lange rivier waar je in het midden gewoon lekker kunt zwemmen. De rivier heeft een hele fijne rustige stroomversnelling waardoor het heerlijk dobberen is in de band. Ja, heb je het door… Ik kan er niet over uitgepraat raken! En mochten er mensen ooit nog bedenken naar Orlando, Florida gaan dan zou ik dit zeker niet overslaan! Nogmaals Henk bedankt voor deze geweldige tip. Want eerlijk…. Deze dag hadden wij niet willen missen!