Back Home Again.

Florida 2013

Zo lieve mensen het echte laatste vakantie verslag. We zijn nu 2 dagen thuis en hebben de terug reis overleefd. Vanaf maandag zal dan ook het gewone leven weer beginnen. Maar daarom delen we nog even de laatste paar uurtjes in Orlando met jullie.

Dinsdagochtend mochten we heel vroeg opstaan. De wekker ging, nog snel even onder de douche om vervolgens de laatste spullen in te pakken in onze veel te volle koffers. We hebben enorm ons best gedaan om alles mee te krijgen en het niet veel te zwaar te maken. Toen we alles hadden en de deur achter ons dicht te trekken waren we de hotel sleutel kwijt. OEPS! Waar zijn deze?! Geen idee maar ik had het vermoede dat deze ergens in een koffer beland waren dus we checkte maar gewoon uit. Geen probleem en zo konden we de auto halen.

Wouter had niet veel brandstof erin gedaan. Immers konden we de auto met een lege tank afleveren. Dus werd het een spannend stukje 😉 De koffers paste er allemaal in dus we konden nu echt gaan rijden. Op de terugweg kwamen we nog langs alle punten waar we een bezoek aan gebracht hadden. Stiekem deed dit meer met ons dan we eigenlijk wouden toegeven. Onderweg kwamen we nog langs 2 tolpoortjes. Overal in Amerika kan je betalen met credit card dus hadden wij het idee dat dit hier ook wel kon. Helaas een chagrijnige vrouw vertelde dat het niet kon en dat we het moesten melden bij het verhuurbedrijf. Prima…. Een stukje verderop kwamen we er nog 1 tegen. Hier was een wat aardigere mevrouw die ons uitlegde hoe het zat. We moesten het melden bij het verhuurbedrijf zodat die de tol kon inhouden.

Na een half uur rijden kwamen we bijna stotterend aan met een auto zonder brandstof bij het verhuurbedrijf. De auto moest gewoon geparkeerd worden in een verzamel rij. Er was een man die alles controleerde en nog voordat Wouter kon vertellen van de tol was alles al afgehandeld en geregeld en hoefde we niets te betalen. Oke, prima, daag meneer!

Toen mochten we met alle bagage nog een heel stuk lopen en opzoek naar onze incheck balie. We hadden al de dag van te voren online ingecheckt maar we moesten onze bagage nog even ergens achterlaten. Hier kregen we te horen dat onze koffers eigenlijk veel te zwaar waren. Ze mochten 50 pounds wegen… Onze koffers waren 53 en 56.. Oke hoe gaan we dit doen. We moesten spullen overladen anders kostte ons dat $200,00 per koffer… AUTS!! Nou koffer open, goed paniekerig gebaren en ineens zei de vrouw als ze 52 wegen dan kan ik het door de vingers zien. Koffers op de weegschaal en spullen eruit en er weer in en toen was het goed. De andere koffer hebben we een fles lenzen vloeistof eruit gehaald en achter gelaten. En dat was al voldoende. Oke fijn zonder te betalen konden de veel te volle koffers mee. Nu de handbagage nog aangezien die ook vol gepropt waren met vanalles whahaha.

Nou dit ging super makkelijk geen probleem en zo konden we rustig nog even zitten en wachten op de vlucht naar Newark. We kregen eindelijk wat hulp van een aardige meneer. Toen we het vliegtuig in mochten liep deze meneer mee. Hij vond het een vreemd iets dat wij met onze handbagage gewoon door mochten aangezien ze amper in het ruim boven ons paste. Ach beetje proppen en wrikken en het past toch 😀

DSC_3032-BorderMaker DSC_3033-BorderMaker DSC_3034-BorderMaker DSC_3035-BorderMakerDSC_3042-BorderMaker

Na 2 uurtjes vliegen kwamen we in Newark aan. En mijn rolstoel was kwijt… Na wat telefoontjes bleek ie al onderweg te zijn naar het vliegtuig wat naar Amsterdam gaat. Maar ze kwamen hem wel even terug brengen. Toen we hem eindelijk hadden konden we even wat rondjes lopen, een heerlijk gezond broodje eten. Jemig dat was lekker! Hier hebben we een poosje even rustig gezeten. Ik kon mooi mijn nagels lakken met 1 van de gekochte lakjes die in een zakje in de handbagage zat. Namelijk OPI – DS Opulence.

DSC_3043-BorderMaker DSC_3046-BorderMaker DSC_3045-BorderMaker

Uiteindelijk besloten we richting de gate te gaan. Hier konden we nog naar de wc en wat drinken kopen. Toen Wouter wat drinken had gehaald kwam ie ook nog eens terug met een super schattig klein roze beertje met I hartje NY. Ja zegt ie we zijn nu toch ook een beetje in New York. Gniffel, ja eigenlijk wel. Nou toen mochten we ook gaan boarden voor deze vlucht. We hadden Economic Plus seats. HEERLIJK! Als we ooit weer terug gaan betaal ik er wel extra voor want ik heb echt nog nooit zo lekker in een vliegtuig gezeten. Zelfs met een tas onder de stoel kon ik mijn beentjes lang uit leggen. Prima!

DSC_3047-BorderMakerDSC_3036-BorderMaker DSC_3037-BorderMaker DSC_3038-BorderMaker DSC_3040-BorderMaker DSC_3041-BorderMaker

Na een aantal uren vliegen, flink wat films verder kwamen we dan aan in het ijskoude Nederland. BRRRRR!!! We werden opgehaald maar eerst nog even een broodje halen bij de AH to go en ja dan toch echt naar buiten. Gelukkig hoefde we niet ver en waren we redelijk voorbereid qua warme kleding. Na een ritje in de auto van 2 uur komen we dan eindelijk aan in ons eigen huisje. Ja dat was even raar. Gewoon ons eigen plekje en eigen spulletjes. Heerlijk! Meteen zijn we begonnen aan het uitpakken van de koffers, kadotjes uitdelen en meer uitpakken. Het was gelukkig snel geklaard aangezien we alles al schoon hadden. Nu was het de kunst om vooral wakker te blijven. Maar tegen de klok van 14.00 uur stortte we compleet in. Even een lekkere douche om op te knappen en op te frissen hielp weinig dus besloten we maar een uurtje op bed te gaan liggen. JEMIG! Wat is het lekker om dan in je eigen bed te ploffen! Na een uur slapen zijn we maar een spelletje gaan spelen om zo toch bezig te blijven en niet in slaap te vallen. Na wat verschillende mensen die al even langs kwamen lagen we dan eindelijk rustig op de bank en vielen we spontaan in slaap. Om 22.30uur schrok ik wakker en heb ik ons zelf maar naar bed geschopt.

Helaas was dit toch echt het einde van onze vakantie. De bedoeling is dat we nog een terugblik maken met waarschijnlijk wat film materiaal. Maar aangezien dit 8GB is kan dit nog wel even duren ;). Ook een shoplog van alle gekochte lakjes staan nog op de planning maar dat zien we maandag wel weer. Aangezien dan de normale dagelijkse bezigheden weer zijn en we weer aan het werk gaan!

Jullie enorm bedankt voor alle reacties die we gekregen hebben op onze verslagen. We hebben enorm genoten van onze vakantie en hebben dit graag met jullie gedeeld.